|
Forum Fakultete za logistiko Forum študentov Fakultete za logistiko v Celju in Krškem
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Dimitrij Magec
Pridružen/-a: 22.12. 2005, 19:56 Prispevkov: 265 Kraj: Mala Troja
|
Objavljeno: 05 Okt 2006 19:22 Naslov sporočila: V. koridor ali kako Martin Krpan luknja svoje vreče |
|
|
Prednostni projekti na petem koridorju od Lyona do Budimpešte bodo tekmovali za evropska sredstva, a le do leta 2015
Projekt železniške proge med Koprom in Divačo se bo spopadel z drugimi 30 prednostnimi projekti na petem koridorju, ki so upravičeni do sofinanciranja z evropskimi sredstvi. Konkurenco pa ima tudi celotna trasa, ki poteka skozi Slovenijo.
Evropska komisija omogoča 20-odstotno financiranje med 30 prioritetnimi projekti na petem koridorju, kamor sodi tudi železniška povezava med Koprom in Divačo. S posojili Evropske centralne banke pa je mogoče pridobiti dodatno financiranje v višini 70 odstotkov vrednosti projekta. Preostalih deset odstotkov mora zagotoviti država.
Vrednost celotne prednostne osi na petem koridorju je po oceni več kot 9.346 milijard tolarjev (39 milijard evrov). Sredstev, namenjenih za transportne projekte EU med letoma 2007 in 2013, pa je precej manj od predvidenih - le 1.917 milijard tolarjev (osem milijard evrov). "Med merili za pridobitev evropskih sredstev je čezmejnost in zahtevnost projekta, zato ima železniška povezava med Trstom in Divačo prednost pred traso od Kopra do Divače," pravi Giuseppe Razza, generalni direktor stalnega sekretariata za peti koridor v Trstu. Rok za črpanje evropskih sredstev pri gradnji petega koridorja pa se izteče leta 2015.
Nekdanji prometni minister Pavliha opozarja na nedejavno vlado
Odsek med Divačo in Koprom bi moral biti po slovenskih načrtih končando leta 2012, stal pa bo predvidoma 168 milijard tolarjev (701 milijon evrov). Dela na progi med Ljubljano in Hodošem naj bi se začela konec leta 2006. "Od že odobrenega evropskega prispevka 1,31 milijarde tolarjev (5,47 milijona evrov) ni bil do začetka poletja 2006 porabljen niti cent, čeprav je bil rok za porabo teh sredstev Sloveniji enkrat že podaljšan. Vlada za izvajanje tega projekta tudi ne namenja lastnih sredstev, kar je razvidno iz sprejetih državnih proračunov za leti 2006 in 2007. V teh je za gradnjo drugega tira od Kopra do Divače namenjenih simboličnih 100 tisoč tolarjev (417 evrov)," opozarja podpredsednik državnega zbora in nekdanji minister za promet Marko Pavliha. "Dejstvo je, da ima drugi tir od Kopra do Divače neizprosno konkurenco med drugimi prednostnimi infrastrukturnimi projekti EU. Še več, že nekaj časa je očitno, da ima konkurenco tudi celotna trasa železniške povezave od Trsta prek Ljubljane do Budimpešte, ki poteka prek ozemlja Republike Slovenije," dodaja.
Skrb, da Sloveniji ne bo uspelo pravočasno zagotoviti dovolj sredstev, je v svojem letnem poročilu izrazila tudi Loyola de Palacio, evropska koordinatorka za prednostne projekte na petem koridorju. Tako kot možno alternativo omenja tisto, ki bi Slovenijo obšla, in sicer prek Trbiža in Beljaka do Gradca.
Vir: http://www.finance-on.net/?MOD=show&id=164683&src=pj051006 _________________ Hurry to meet Death - or your place may be taken. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
|